Les nostres 5 conclusions de la Jornada sobre TIC i educació d’Edutech i Barcelona Activa

TIC-Aprenentatge

El passat dijous 6 de novembre dues editores de Text-LaGalera vam assistir a la jornada “TIC i aprenentatge, reptes i nous models”, organitzada conjuntament per Edutech Clúster i Barcelona Activa (Ajuntament de Barcelona).

La jornada tenia per objectiu reflexionar i debatre, a través de la visió de diferents experiències educatives:

– Com s’estan introduint les diferents innovacions tecnològiques en els centres educatius
– Quines oportunitats estan sorgint
– Quins són els reptes o les qüestions que caldria encara solucionar en un futur proper

En la primera part de la jornada es van presentar exemples de solucions innovadores i de base tecnològica en el sector educatiu, en aquelles temàtiques de més rellevància per la comunitat educativa actualment: mobilitat, tecnologies innovadores i nous models de projectes tecnopedagògics.

La segona part de la jornada va ser una sessió de treball, per grups, sobre diferents temàtiques relacionades amb l’aplicació de les tecnologies en el camp educatiu, com ara la connectivitat, la formació del professorat, la introducció de la tecnologia en el currículum o els continguts digitals.

Cada grup va reflexionar i debatre sobre un dels temes: fent-ne un diagnòstic i explicitant-ne els reptes i oportunitats, així com les prioritats.

De la nostra participació en els grups de treball i de l’aportació de la resta de participants us deixem aquí 5 conclusions que ens semblen importants:

1. Les noves tecnologies han arribat a les aules per quedar-s’hi.

2. Cal un esforç del món educatiu per formar-se en aquests nous entorns d’aprenentatge, amb el suport d’administracions, i aprofitant les eines que proporcionen les empreses del sector.

3. És necessari un canvi d’enfocament en la presentació dels continguts curriculars per part de l’administració i en la manera d’avaluar els alumnes al final dels cicles d’aprenentatge.

4. Cal dotar les aules d’un bon maquinari i de connectivitat suficient, sense descuidar la formació de l’usuari, perquè en pugui treure un màxim profit. També cal vetllar pel seu manteniment.

5. És important fomentar l’esperit crític, així com establir els criteris de tria, en l’accés dels alumnes a la informació, sobretot en la xarxa. L’abundància de continguts no garanteix sempre una oferta de qualitat.

Va ser interessant reunir en un mateix espai de debat obert representants del món de l’empresa i del món educatiu. Creiem que aquest diàleg ampliarà la comprensió del panorama actual i acostarà esforços per millorar l’educació fent ús de les TIC.

Aquí enllaçarem aviat les conclusions dels grups de treball.

Aquesta entrada s'ha publicat en TIC i etiquetada amb , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s