Notes sobre la Jornada “reptes TIC en l’àmbit educatiu” del Clúster Edutech

El passat 15 d’octubre es va celebrar la Jornada sobre reptes TIC en l’àmbit Educatiu, organitzada pel Clúster Edutech.

En la primera part de la jornada hi va haver dues ponències: la primera a càrrec de Tiina Mäkëla, que va parlar sobre la tecnologia educativa a Finlàndia, i la segona, a càrrec de Jordi Vivancos del Departament d’Ensenyament, que va explicar la situació a nivell català.

Tiina Mäkëla, que es defineix com a dissenyadora pedagògica, va exposar els tres punts sobre els quals es basa l’èxit educatiu de Finlàndia:

  1. El fet de tenir un professorat competent, el qual ha tingut una formació de cinc anys basada en la investigació. Entre altres aspectes, cal destacar qüestions com que a Finlàndia compten amb centres de pràctiques vinculats amb la universitat o que el professorat està content amb la seva feina.
  1. L’atenció personalitzada. Tenen un bona atenció a la diversitat amb serveis especialitzats, inverteixen en la prevenció i tenen una gran consideració per la llengua materna de l’alumnat, sigui quin en sigui l’origen.
  1. La col·laboració. Perquè és un ensenyament absolutament obert a les famílies, a la societat, a l’administració, al sindicat, etc. Tothom col·labora per tenir una bona educació.

Un fet sorprenent, i que preocupa a la comunitat educativa, és que l’alumnat té una opinió negativa sobre la tecnologia educativa.

Mikeelaa

Jordi Vivancos va fer una exposició sobre Eixos i reptes en educació i tecnologies digitals, en què va desplegar diversos temes com:

-Les TAC al projecte Educatiu.
-La competència digital docent
-Definició i desplegament de nous serveis digitals als centres educatius.

En la segona part de la jornada, 6 escoles van presentar breument el seu repte, que a continuació es va treballar i debatre en petits grups formats pels assistents.

Els reptes exposats van ser els següents:

  1. La competència digital docent, a càrrec de Manel Sayrach de l’Escola Sadako (Barcelona).
  2. L’educació inclusiva, a càrrec de Jordi Carmona de l’Escola Garbí Pere Vergés d’Esplugues.
  3. Continguts i recursos per a l’aprenentatge, a càrrec de Pere Fons i César Caballero, de Jesuïtes Educació.
  4. Infraestructura a l’escola i connectivitat, a càrrec de Teresa Roquet-Jalmar del Col·legi Pineda (L’Hospitalet de Llobregat)
  5. Metodologies d’aprenentatge que fan ús de les TIC, a càrrec de Pau Font de Jesuïtes Sarrià – Sant Ignasi (Barcelona).
  6. Portafoli digital: e2Transfoli!, a càrrec de Neus Heras de l’Institut Vall de Llémena – Sant Gregori (Girona).

Finalment, les respostes als reptes i les propostes plantejades van ser recollides i exposades a tall de cloenda de la jornada. Podeu veure’n un resum aquí.

Una vegada més podem afirmar que el contacte entre l’escola i l’empresa és important i molt valuós per continuar treballant per una qualitat i millora de l’ensenyament, amb nous projectes i nous reptes!

Aquesta entrada s'ha publicat en Jornades, TIC i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s